19 Aralık 2010 Pazar

Soğuk günlerde sıcak şarap

Noel'i her zaman sevmişimdir. Yılbaşı ağaçları, kırmızı süsleri, hediye paketleri, renkli kurabiyeler, çikolatalar, yemekler ve bir de sıcak şarap. Soğuk havalarda evinizin mis gibi tarçın kokusuyla kaplamasına izin verin. İçiniz ısınsın...


İlk sıcak şarabımı 1993 yılında Koblenz'te bir noel pazarında gezerken içmiştim. Evde de kolaylıkla yapabileceğiniz, Alman usulü bir sıcak şarap tarifi:

1 şişe kırmızı şarap (ben öküzgözü& boğazkere tercih ediyorum)
1 portakal veya 1 limon suyu (ben portakalı tercih ediyorum)
1 tatlı kaşığı şeker (daha tatlı sevenler biraz daha ekleyebilir)
4 tane karanfil
1 çubuk tarçın

Yapılışı: Tüm malzemeleri ekleyip, karıştırın ve ısıtın. Şarabı kaynatmayın, ısınması yeterlidir. Sıcak bardakta servis etmenizi öneririm.

Güzel bir kış diliyorum herkese...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder