29 Haziran 2012 Cuma

Vişnenin en tatlı hali

Yaz geldi, tam ortasındayız. Sıcağı bizi sıksa da, meyveleriyle hayatımıza capcanlı renkler katmaya devam ediyor.  Erik, kayısı, kiraz, çilek, kavun karpuz derken üzüm, incir yolda bizi bekliyor... Tüm meyveleri çok seviyorum, özellikle taze yemeyi, marmelat ve reçeller yapmayı, kokularının evimi sarmasından büyük mutluluk duyuyorum.


Hiç denediniz mi bilmem, tartlara, keklere hatta yemeklere ekşi yeşil erik çok yakışıyor. Bir başka lezzetli tat ise bamyada koruk. Bamyaya limon sıkma alışkanlığı vardır, oysa koruk katarak pişirirseniz, limona gerek kalmadan hoş bir ekşilik elde etmek mümkün oluyor.


Domatesin yerlisi, tatlısı ve kan kırmızısı, taze asma yaprağına sarılmış sarmalar yeşil biberlere doldurulmuş bol baharatlı ve yeşillikli dolmalar, bence yazın en güzel tatları. Akşamları serin taze meyve suları tatlı yerine tercih edilebilir. Çeşitli baharatlarla tatlandırılmış buz gibi naneli limonata, bu sıcak günlerde içimizi ferahlatıyor. Limonata çok şeker alabilir, benim tavsiyem beyaz yerine esmer şekerden yana. Ve limon dediğin ekşi olur, bırakın az şekerli olsun. Limon yerine vişne derseniz, benim vişne komposto önerim şöyle:

Vişne kompostosu (yaklaşık 12 kişilik tarif)
- 1 kg vişne
- 100 g esmer şeker
- 1 çubuk tarçın
- 2 veya 3 diş karanfil
- 2 litre su

Tüm malzemeleri 8-10dk kadar bir tencerenin içinde pişirin. Ardından soğumaya bırakın. Vişnenin rahatlatıcı etkisiyle, mışıl mışıl bir uykuya kendinizi bırakın.

Mehtap ve yıldızları bol bir yaz diliyorum.....


Sevgiler 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder